niet zo soepel

Ik ben druk in training voor de 1/4 triatlon, alleen gaan de voorbereidingen niet zo soepel. Nadat ik bijna hersteld was van mijn bil/heup blessure, begon mijn knie weer raar te doen. Ik vermoed dat er weer wat stukjes los bot in mijn knie zitten en het wachten is eigenlijk op het moment dat ze op de verkeerde plek gaan zitten en ik mijn knie niet meer kan bewegen. Maar goed, tot die tijd afwachten en hopen dat het pas na 7 oktober is. Vorige week wilde ik een 10 kilometer loop doen. Gewoon hier rondje dorp, niets speciaals en dat was maar goed ook. Wat liep ik slecht zeg!! Ik leek wel een slak en ik bewoog ook niet echt soepel. En ja, als het dan toch slecht gaat dan ga je eens nadenken waar het aan kan liggen. Nou...eigenlijk aan verschillende dingen. Ten eerste heb ik de afgelopen weken enorm veel gewerkt. Zoveel dat ik weken had waarin ik 48 uur werkte. Ik werkte nog op mijn oude locatie en al aardig wat diensten op mijn nieuwe locatie. Dus het sporten kwam een beetje in de knel. Het enige dat ik nog deed was hardlopen omdat ik dat makkelijk om een dienst heen kan plannen. Maar yoga, wat zo nodig is om dat ouder wordende lijf soepel te houden, schoot er bij in. Net als krachttraining, wat ook zo nodig is om de buik en rugspieren goed te kunnen gebruiken bij het fietsen en hardlopen. Ook aan zwemmen ben ik niet toegekomen. Niet onbelangrijk als je wel 1 (!) km moet zwemmen. Maar ja, ik mag niet piepen over die ene kilometer. Wat is nou 1 kilometer als Maarten van der Wijden er honderd nog wat zwemt.
Ten tweede heb ik nu toch echt wel last van die overgang. Dacht ik dat ik er niet zoveel last van zou hebben door de pil, helaas, de opvliegers vliegen me om de oren.  En ik maar denken dat het door het warme weer kwam. Nog maar niet te spreken over mijn vergeetachtigheid, maar dat geheugen heb ik niet zo nodig met het sporten. Hoewel.....baantjes of rondjes tellen is straks wel belangrijk. Stel je voor dat ik 5 rondjes fiets ipv 4. Pfffffff
En toen opeens....afgelopen week........ik had in de ochtend mijn koppeltraining gedaan. 36 km gefietst en ongeveer 4 km hard gelopen (lopen-fietsen-lopen-fietsen enz.) in de middag boodschappen gedaan en in de avond nog een blokje om gelopen met lief. Ik zit rustig op de bank en wil met mijn linkerhand iets pakken dat aan de rechterkant van mij stond en opeens........kwam ik niet meer normaal overeind. Het was in mijn rug geschoten. Ik kon niet normaal gaan staan en niet meer normaal gaan zitten. Mijn hemel.....wat nu weer. Flink gesmeerd met SRL gelei. De volgende ochtend ging het gelukkig al wel wat beter, maar mijn spieren aan de rechterkant van mijn lijf waren toch wel erg gevoelig. Ik kon gelukkig al wel wat beter gaan zitten en weer staan. Dus weer gesmeerd. Beetje rekoefeningen gedaan (waar is de masseur als je er eentje nodig hebt!!). Vrijdag maar niet naar core power gegaan. De afgelopen twee keer al flinke spierpijn gehad na de les, dus dat leek me nu niet handig. Gisteren is het gevoel verder naar boven getrokken. In mijn rug voel ik nu niets meer maar nu zit het aan de rechterkant van mijn rug vanaf halverwege tot aan mijn oksel. Gisterenavond maar even wat extra rekoefeningen gedaan want vanmorgen wilde ik 11 a 12 km lopen. Het ging redelijk. En omdat ik toch 11 kilometer had om na te denken heb ik besloten om van de week maar een afspraak bij de fysio te maken.
Kortom....de voorbereidingen verlopen dus niet optimaal en ik zie wel hoe het gaat over twee weken. Ik ben gelukkig niet iemand van de tijden maar meer van " als ik het maar haal" . Dus ik heb alle tijd en wie weet kom ik wel als laatste over de finish, als ik het maar haal. En als jullie dan de 8e allemaal even aan mij denken dan moet dat vast goed komen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

alweer aanpassing trainingsschema

wings for life world run

mijn sportuitdagingen voor 2018