de draad weer oppakken

Ik ben even een tijdje weggeweest van dit blog. Als ik het snel gezien heb wel bijna anderhalf jaar. Tjeetje, dat is lang. Te lang. Ik wil de draad weer gaan oppakken. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar qua sporten niet stil gezeten maar toch zat ik niet lekker in mijn vel. Er is veel gebeurd. Zo is mijn schoonvader erg ziek geweest en uiteindelijk overleden en ben ik van baan veranderd en weer van baan veranderd en uiteindelijk heb ik er voor gekozen om nu een sabbatical te nemen. Als je niet lekker in je vel zit dan heeft dat invloed op alles. Maar ik ben weer terug! Zoals gezegd heb ik nu dus een sabbatical en wil weer wat meer tijd vrij maken voor sporten. Verder kijk ik wat er op mijn pad gaat komen aankomend jaar. Qua sportuitdagingen heb ik er meteen al eentje te pakken. Ik ben door de atletiekvereniging gevraagd om wandeltrainingen te gaan geven. Dit vind ik echt zo super leuk! Uiteraard mag je dit niet zomaar doen, dus moet er ook een cursus gevolgd worden. Dit wordt uitdaging nummer 1 dit jaar. Maar dat is niet het enige. Vorig jaar zouden we meedoen met de 14 km van de midzomermarathon. Helaas was het die dag, eigenlijk al die hele week, ontzettend warm waardoor de organisatie het besluit heeft moeten nemen om het evenement af te lasten. Heel jammer want ik hou wel van lopen in de warmte, maar te begrijpen. De organisatie heeft ons gecompenseerd door te zeggen dat wij dit jaar automatisch weer ingeschreven staan. Dus dat wordt aan de bak. Verder wil ik nog meedoen met de kiekendiefmarathon. Vorig jaar was de eerste editie en het is goed bevallen. De kiekendiefmarathon is een duo- trio- of quatromarathon. Oftewel, je mag deze met 2, 3 of 4 personen doen. Er is altijd 1 loper en de rest fietst mee. Hoe je de kilometers verdeeld maakt niet uit. Onderweg heb je verschillende stops met eten en/of drinken. Erg leuk en erg gezellig. Verder zou ik nog graag een trail willen lopen en verder staat er niets op het programma dit jaar want mijn grootste uitdaging is mijn heup. Sinds ik de halve marathon gelopen heb, heb ik last van mijn rechterheup. Na heel wat fysiobezoeken, die geen baat hadden, doorverwezen naar een andere fysio die mij kon dry needlen. Niet mijn favoriet, maar wat moet dat moet. Maar hij kwam er achter dat de oorzaak niet bij mijn rechterheup lag maar bij mijn linker heup. Mijn linkerheup gaat iedere keer vaststaan waardoor ik overbelasting in mijn rechterheup krijg. Hij heeft mijn linkerheup los gemaakt en ik kon weer een tijdje vooruit. Dat is nu bijna twee jaar geleden en ik merk dat de tijd tussen de fysiobehandelingen steeds korter wordt. Er is geen permanente oplossing voor. Soms heb je geluk en ben je er vanaf, soms heb je pech en blijft het terug komen. Ik heb dus dat laatste. Dus dat is een uitdaging. Verder heb ik de afgelopen anderhalf jaar niet meer op mijn voeding gelet met alle gevolgen van dien. Dus er moeten weer aardig wat kilo's af. Ook dit zal niet zonder slag of stoot gaan, uitdaging genoeg hiermee. Al met al toch wel weer wat uitdagingen in het vooruitzicht en ik ga jullie weer op de hoogte hiervan houden. Hopelijk lezen jullie allemaal weer mee.

Reacties

Populaire posts van deze blog

alweer aanpassing trainingsschema

wings for life world run

mijn sportuitdagingen voor 2018