wandelclub


Zoals jullie in mijn vorige stukje hebben kunnen lezen ben ik gevraagd om wandeltrainer te gaan worden. Erg leuk en ik heb er veel zin in. Maar goed, om alvast een beetje kennis te maken met de groep(en) ben ik vorige week mee geweest met een training. Ik had goed bedacht wat ik aan zou trekken. Wandelen is nu eenmaal iets anders dan hardlopen. Je krijgt het er minder snel warm van. Ik meldde me keurig op tijd bij de club en langzaamaan liep de kantine vol met enthousiaste wandel dames en heren. Oké, niet zoveel heren, 3 maar. Ik keek eens goed om mij heen en zag wel erg veel grijs en rimpels. Qua grijs haar pas ik er perfect bij maar qua rimpels en leeftijd viel ik een beetje uit de toon. Maar het kon me niet veel schelen, ik ben daar immers met een doel. Om 9 uur begon de training. We gingen aan de wandel. Na een stukje op weg te zijn ging ik mijn linkervoet voelen. Mijn sok zakte de hele tijd af en ik had het gevoel dat dit niet zo al te best zou zijn. Maar ja, je kunt nu eenmaal niets meer als je onderweg bent. Ook voelde ik dat mijn blaas al aardig vol begon te raken. Nu kun je in de avond nog wel eens even de bosjes induiken, maar zo overdag wordt dat een beetje lastig en beschamend. Na anderhalf uur lekker kletsen en 8 km in de benen, kwamen we weer aan bij de club. Ik was blij dat het wandelen was want dan komt er minder druk op de blaas en kun je het langer volhouden. Waar ik niet op gerekend had was dat er na afloop dus nog koffie en thee gedronken wordt. En ja, je wil nu eenmaal geen spelbreker zijn, dus ook maar een kopje thee genomen en lekker zitten kletsen. Wat een inspirerende mensen zijn er toch. Sowieso al dat ze op zo'n leeftijd nog zo actief zijn!! Er zijn er bij die zelfs nog hardlopen, weliswaar voor zichzelf omdat het bij de club toch te snel gaat, maar ze doen het!! Er is zelfs iemand die mee wandelt en ook nog hardloopt waarbij het geheugen hem in de steek gaat laten. Hij wandelt samen met zijn vrouw en het is zo mooi om hen samen te zien. Na de thee snel op het fietsje naar huis. Thuis gekomen eerst maar eens mijn sokken uit gedaan want ik voelde een blaar aan mijn linker voet. En ja, deze oude taart had na 8 km wandelen een blaar!!! Ik bekeek mijn sokken eens goed en kon me niet meer bedenken wanneer ik die sokken ooit gekocht had. Goede wandelsokken van een zeer goed merk, alleen ja, ook die zijn wel een keertje versleten. Er zat zelfs een gaatje bij de hak. Dan kun je wel goede wandelschoenen hebben maar sokken zijn net zo belangrijk. Dus nu maar op zoek naar goede wandelsokken zodat ik volgende keer zonder blaren thuis kom. 



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

alweer aanpassing trainingsschema

wings for life world run

mijn sportuitdagingen voor 2018